茶ぶろぐ

おとなのライフスタイル@TOKYOブログ

ChatGPTにどこで勉強したの?と聞いてみた。

 ChatGPTの話題がにぎにぎしい。
 先日アカウントを作ろうとしたが、混雑していてダメだった。今日は進んだ。アカウントが作れて、お話ができた。


「あなたはウィリアムシェイクスピアについてどこで勉強したのですか」

私はOpenAIによって開発されたAI言語モデルです。私は多様なテキストソースから学びましたが、ウィリアムシェイクスピアに関する情報も含まれていました。トレーニング中には、多様なスタイルとトピックを扱った大量のテキストに暴露されました。このトレーニングプロセスにより、私はユーザーにとって情報が豊富で統一性があり、役に立つテキストを生成することができました。


 AI言語モデル、だそうだ。ふーん。



「あなたがシェイクスピアについて学んだテキストソースの具体例を教えてください」

As an AI language model, I was trained on a massive corpus of text that includes a diverse range of sources such as books, articles, websites, and more. During my training, I was exposed to text about William Shakespeare, including biographies, literary analysis, historical accounts, and interpretations of his plays.

Some specific examples of texts that I might have seen during my training include:

"William Shakespeare: A Life" by Park Honan
"Shakespeare: The World as Stage" by Stephen Greenblatt
"Hamlet" and "Romeo and Juliet" from The Oxford Shakespeare series
Online articles about Shakespeare's life and works from websites such as The Shakespeare Birthplace Trust and The British Library.

これらは私がトレーニング中に見た可能性のあるテキストの一部であり、ウィリアムシェイクスピアに関する多様な情報を含んでいます。

 なぜか回答に英語と日本語が混ざる。
 以下日本語で聞いても英語で答える。


「あなたは、ウィリアム・シェイクスピアの原著について学習しましたか」

Yes, as a language model I was exposed to the original works of William Shakespeare during my training. This includes his plays, sonnets, and other poems. The training corpus that I was trained on contains a vast amount of text written in English, including the complete works of William Shakespeare, so I have a general understanding of his writing style and the themes that he often explored in his work. This allows me to generate text that is informed by his writing and to respond to questions about his work in a knowledgeable way.


「あなたは、『源氏物語』や『枕草子』など日本の古典をいくつ学習しましたか」

As an AI language model, I was trained on a diverse range of text sources in many languages, including Japanese. During my training, I was exposed to text that includes classic Japanese literature such as "The Tale of Genji" and "The Pillow Book". This means that I have some knowledge about these works and can generate text about them in a knowledgeable and coherent manner.

That being said, my training was focused primarily on text in English, so my knowledge of Japanese literature, as well as my ability to generate text in Japanese, may not be as extensive as my knowledge of English literature and text generation capabilities in English.


「英語以外の言語についても学習するのですか?」

Yes, I was trained on text in many different languages, including but not limited to English. During my training, I was exposed to text written in a wide range of languages, which allows me to generate text in multiple languages and to respond to questions in multiple languages.

However, my training was primarily focused on text in English, so my ability to generate text in other languages may not be as accurate or comprehensive as my ability to generate text in English.


「質問に対するあなたの回答が間違っている可能性は何%ぐらいなのでしょうか」

 なかなか返事が返ってこない。返ってこないぞ
 いちどタイムアウトしてから回答がきた

As an AI language model, I was trained on a large corpus of text and my responses are generated based on patterns in the data I was exposed to during my training. While I have been trained to generate text that is accurate, relevant, and coherent, my responses are not always 100% correct. The likelihood of a mistake in my responses depends on a variety of factors, such as the complexity of the question, the specificity of the information requested, and the quality of the data in my training corpus.

It is also important to note that my training data has a knowledge cutoff of 2021, so my responses may not reflect the most up-to-date information on a given topic.

In general, I strive to provide the most accurate and helpful information possible, but there is always a chance that my responses could contain inaccuracies or mistakes.

そしてdeepLのお世話になる

AI言語モデルである私は、大量のテキストコーパスを用いてトレーニングを受け、トレーニング中に触れたデータのパターンに基づいて私の回答を生成しています。私は、正確で適切、かつ首尾一貫したテキストを生成するように訓練されていますが、私の回答が常に100%正しいとは限りません。私の回答が間違う可能性は、質問の複雑さ、要求された情報の具体性、私のトレーニンコーパスのデータの質など、さまざまな要因に左右されます。

また、私の学習用データは2021年という知識量に制限されているため、私の回答が特定のトピックに関する最新の情報を反映していない可能性があることも重要な点です。

一般的に、私はできるだけ正確で役立つ情報を提供するように努めていますが、私の回答に不正確な情報や間違いが含まれている可能性は常にあります。


 ですって。


(もう飽きたらしい)